1982 yılında İzmir Kemeraltı’nda 18 metrekarelik bir dükkânda keşkül, fırın sütlaç, karadut şerbeti ve karadut dondurması satarak faaliyete başlayan, bugün sütlü tatlılar denilince ilk akla gelen marka olan Bolulu Hasan Usta, yurt içi ve yurt dışındaki yeni şubeleri ile büyümesine hız verdi. Kazandibiden, sütlaca, keşkülden dondurmaya kadar tatlı severlerin en çok tercih ettiği marka olan Bolulu Hasan Usta, geleneksel hale gelen sütlü tatlılarını tüm dünyaya tanıtıyor.
Türkiye’nin geleneksel bir değeri olduğunu belirten ve sütlü tatlıların Türkiye’deki en büyük temsilcisinin Bolulu Hasan Usta olduğunu ifade eden Yönetim Kurulu Üyesi Rıdvan Gürgönül, bu yükümlülüğü layıkıyla yerine getirerek bir dünya markası olmayı hedeflediklerini söyledi. Gürgönül, gerçekleştirdiğimiz keyifli sohbette, Bolulu Hasan Usta’nın kuruluş hikayesini ve hedeflerini bizimle paylaştı.
34 yıllık bir geçmişe sahip ve İzmir’den doğan bir marka olan Bolulu Hasan Usta’nın kuruluş ve büyüme sürecinden bahseder misiniz?
İfade ettiğiniz gibi Bolulu Hasan Usta’yı bundan 34 yıl önce kurduk. İlk kurulduğumuz yıldan bu yana çok yol kat ettik. Bugün Bolulu Hasan Usta olarak, ana üretimimiz olan sütlü tatlılardan şerbetli tatlılara, el yapımı çikolatadan gerçek meyvelerden yapılan ve hiçbir boya ile esans içermeyen dondurma çeşitlerine, börek ve kahvaltı çeşitlerinden sıcak ve soğuk içecek çeşitlerine kadar uzanan zengin ve bir o kadar da özel bir menüye sahibiz.
Türkiye geneli ve yurt dışı olmak üzere toplam kaç şubeniz bulunuyor? Ve buralarda kaç çalışanınız var?
Türkiye genelinde 23 ilde toplam 124 şubemiz bulunuyor. Yüzde 70 payla pazarın lideri konumundayız. Yurt dışında ise KKTC, Abu Dhabi, Dubai, Bahreyn ve yakında açılışı yapılacak olan Katar olmak üzere 5 şubemiz bulunuyor. Fabrika ve merkezde 300, bayilerimizde ise 800 kişi olmak üzere 1100 kişiye istihdam sağlıyoruz.
Pazar lideri konumundaki Bolulu Hasan Usta’nın günlük üretim miktarı hakkında bilgi verebilir misiniz?
Türkiye’nin en büyük tatlı taşıma filosuna sahibiz. Günde ortalama 60 bin adet tatlı üretiyoruz. Türkiye’ye sütlü tatlıları en taze en doğal haliyle sunduk. Şimdi sıra dünya damaklarını tatlandırmakta.
Yurt dışına açılma çalışmalarınız ne zaman başladı? Bu hikâyeden kısaca bahsedebilir misiniz?
Bolulu Hasan Usta markası olarak yurt dışına açılma düşüncesi her zaman aklımızdaydı. İlk yatırım kararımızın ardından ilk ihracatımızı 2008’de KKTC’ye yaptık. Daha sonra 2012 yılında Abu Dhabi’de ilk yurt dışı mağazamızı açtık. Buna da Birleşik Arap Emirlikleri kraliyet sarayındaki hamile bir prensesin aşureye aşermesi vesile oldu. Prensesin canı daha önce Türkiye’de tattığı aşuremizden çekmiş. Kraliyet sarayına gıda tedariki yapan firma, bize ulaşarak bir palet aşure talep etti. Uçakla Abu Dhabi’ye siparişi gönderdik. Aşeren prenses çok beğenmiş. İki ay sonra aynı tatlıdan iki palet daha istediler. Aradan dört ay geçtikten sonra aşurenin dışındaki tatlılardan da talep ettiler. Her tatlıdan belli miktarlarda palet yapıp gönderdik. Bu süreç iki sene sürdü. Markamızı Abu Dhabi’de görmek istediler. Karşılıklı görüşmelerin sonucunda 2012’de Al Ain bölgesindeki Al Ain Mall’dailk mağazamızı açtık. Tatlılarımız bölgede büyük ilgi görünce ikinci şubemizi 2013 yılında Dubai’de açtık. 2014 yılında da KKTC’de üçüncü şubemizi açtık.
Yurt dışı ile ilgili önümüzdeki yıllardaki yeni hedefleriniz nelerdir?
Yurt dışı operasyonlarımızı daha da güçlendirmeyi hedefliyoruz. Şu anda, Suudi Arabistan, Azerbaycan ve Kazakistan ile de bayilik konusunda görüşmelerimiz devam ediyor. Uzun vadede ise Malezya, Singapur, Kuveyt, Rusya, Umman, Lübnan gibi ülkelerde büyümeyi planlıyoruz. Ayrıca, 7’den 70’e herkesin tükettiği tatlılarımızı, bir Türk markası olarak yurt dışında daha geniş bir coğrafyaya sunmayı ve geleneksel tatlılarımızı tüm dünyaya tattırmayı hedefliyoruz.
Tatlı ve şekerleme endüstrisi sektörünün gelişimi hakkında ne düşünüyorsunuz?
Tatlı ve şekerleme endüstrisi hızla değişmekte ve büyümektedir. Türkiye de bu değişim ve gelişimde önemli bir rol üsteleniyor. Teknoloji ile birlikte çeşitlilik ve ürün kalitesi de değişkenlik gösteriyor. Bu ek olarak maalesef piyasada gün geçtikçe doğal olmayan birçok katkı maddesi içeren ürünlerin artıyor. Ancak, biz en taze içeriklerle ürünlerimizin kalitesini ve çeşitliliğini arttırmaya devam etmeliyiz.
Kalitenizi sürdürebilir kılmak, müşteri memnuniyeti, ürün tedariği, teknoloji, çevre ve gıda güvenliği konularında ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?
En son teknolojiye sahip fabrikamızda tüm ürünler gıda mühendisleri denetiminde, mikrobiyoloji laboratuvarlarında günlük analizlerden geçer. Hijyenik şartlarda üretilmiş olan ürünler frigorifik araç filosuyla soğuk zinciri kırılmadan günlük olarak satış noktalarına ulaştırılır. Ürünler; üretim, depolama, sevkiyat ve satış noktalarında denetimlerden geçtikten sonra müşteriyle buluşur.
Bolulu Hasan Usta’nın ürün yelpazesi hakkında bilgi verir misiniz?
Bolulu Hasan Usta olarak, yediden yetmişe herkesin rahatlıkla tercih edebileceği tatlı kafe konseptimizle müşterilerimize hizmet veriyoruz. Konseptimiz dahilinde sütlü tatlılardan şerbetli tatlılara, lokumlardan el yapımı çikolatalara, makarondan pastalara, dondurmalardan sıcak- soğuk içecek çeşitlerine, börek çeşitlerinden serpme kahvaltıya kadar herkese hitap edecek birçok seçenek sunuyoruz.
Üretimde en hassas olduğunuz prensibiniz nedir?
Ürün yelpazesinde sütlü tatlılar, dondurma, kahvaltı grubu, sıcak ve soğuk içecekler bulunan Bolulu Hasan Usta, hiçbir ürününde koruyucu katkı maddesi bulundurmaz. Aynı anlayış ile aroma ve gıda boyası kullanmak zorunda kalacağı hiçbir ürünü üretmez. Bu prensip çerçevesinde bütün ürünlerimizin katkı maddesiz ve doğal olduğu konusunda müşterilerimize garanti verebiliyoruz.
Çikolata Hakkında Bilmeniz Gereken Önemli Notlar Bir Sonraki:
Bu kentin içinde huzur var: Seferihisar…