Sporcuların Doğal Besin Takviyesi: Çikolata

26 Kasım 2018 • Çikolata ve Sağlıklı YaşamSporcuların Doğal Besin Takviyesi: Çikolata için yorumlar kapalı978

Şehir hayatının getirdiği stresten kurtulmanın en etkin yolu olarak gösterilen spor, özellikle gençlerin artan sağlıklı yaşam motivasyonu ile birlikte daha çok gündemimizde yer almaya başladı. Düzenli fiziksel aktivitenin doğal bir antidepresan etkisi göstererek insanın moralini yükselttiği, stresi azalttığı, neşeyi beslediği ve uykuyu düzenlediği biliniyor.

Doktorlar ve bilim insanları tarafından sıklıkla vurgulanan bir diğer gerçek iseuzun vadede bağışıklık sistemini güçlendiren sporun; özellikle orta yaşla birlikte kendini gösteren kireçlenme, diyabet, kalp, tansiyon ve kemik erimesi gibi hastalıklara karşı etkin bir önleyici tedavi olduğu.

Sayısız antiaging ekolü; fiziksel aktivite ve düzenli spor yapmanın önemi üzerinde dururken, özellikle doğu felsefelerinden ilham alarak doğaya dönmenin yolunu arayan gençler televizyon, telefon ve otomobillerden uzaklaşarak “hareket” etmeye ve insan bedeninin en büyük serveti olan enerjiyi arttırmanın yollarını aramaya başladı.

Daha sağlıklı bir hayatı referans alanların en çok dikkat etmesi gereken bir diğer konu ise egzersizlerden önce doğru bir şekilde beslenmek. Birleşik Krallıktaki Kensington Üniversitesi’nde yapılan bir araştırma bitter çikolatanın sporcuların egzersiz öncesi tüketebilecekleri sağlıklı bir alternatif olduğunu ortaya koydu.

Yapılan pek çok araştırmada kalp ve damar sağlığına iyi gelmesinin yanında antioksidan yapısı sayesinde kansere karşı da güçlü bir önleyici besin olarak gösterilenbitter çikolata, Kensington Üniversitesi’ndeki bu yeni araştırmayla birlikte sporseverlerin de sıklıkla tercih edeceği bir besin olacağa benziyor.

Uluslararası Spora Yönelik Beslenme Dergisi Journal of International Sports Nutrition’da yayınlanan bir makalede sporcuların egzersizden önce tükettikleri takviye besinleri değerlendiren bilim insanları, protein bar, granola, toz besinler ve çikolata gibi takviye besinlerin antrenman performansındaki yerini ölçümleyerek bu besinlerin enerji kullanımına olan etkilerini değerlendirdiler. Deney süresince katılımcıların kalp ritimlerini ve oksijen tüketim seviyelerini ölçümleyerek bitter çikolata tüketiminin sporcu performansı üzerindeki pozitif etkilerini ortaya koyan bilim insanları, flavanoller barındıran bitter çikolatanın vücutta nitrik oksit üretimini arttırarak sporcuların oksijeni daha verimli kullanmasını ve daha uzun süre antrenman yapabilmesine olanak sağladığını belirtiyorlar.

Bu araştırma, lezzetli bir atıştırmalık olan bitter çikolatanın sporculara daha az oksijenle daha fazla hareket olanağı sağlayan en doğal besin takviyesi olduğunu da doğrulamış oluyor.

 

Pin It

Benzer İçerikler

Comments are closed.