Mart Ayının Dikkat Çeken Çevrimiçi Kültür Sanat Etkinlikleri

10 Mart 2021 • Genel, Kültür ve Sanat, TarihMart Ayının Dikkat Çeken Çevrimiçi Kültür Sanat Etkinlikleri için yorumlar kapalı1587

Nesne Kültüründen Dijital Kültüre: Zevk Meselesi

Pera Müzesi’nin yeni sergisi ‘Zevk Meselesi’ ziyarete açıldı. Sergi, ‘kitsch’ kavramının günümüz görsel kültürüyle kurduğu yakın ilişkiye ve beğeninin şekillenmesindeki kritik rolüne odaklanıyor. Küratörlüğünü Ulya Soley’in üstlendiği sergide  Alex Da Corte & Jayson Musson, Bruno Miguel, Cameron Askin, FAILE, Farah Al Qasimi, Gülsün Karamustafa, Hayırlı Evlat, Miao Ying, Nick Cave, Olia Lialina & Mike Tyka, Pierre et Gilles, Slavs and Tatars ve Volkan Aslan olmak üzere 13 sanatçı ve kolektifin, yerleştirme, kolaj, video, fotoğraf gibi farklı alanlarda ürettiği eserleri yer alıyor.  Sergi, ‘kitsch’ kavramının bugünkü zengin kullanımlarını araştırırken bir dizi soruyu da gündeme getiriyor: Çeşitlilik, belirsizlik ve tanımsızlığın kutsandığı günümüzde ‘kitsch’, bu değerleri ileriye taşıyacak bir araç olabilir mi? Avangard ve ‘kitsch’i birbirinin karşısına koymak yerine yan yana düşünmek, kitle kültürünü hafif, banal ve aşağı görmek yerine, güncel sanatın bu kolektif kültürle ilişkilerine yakından bakarak aralarındaki bağları keşfetmeye çalışmak, süregelen sınıflı toplumsal yapıyı biraz olsun sarsabilir mi? Zevk Meselesi sergisi, 6 Haziran’a kadar Pera Müzesi’nde ziyaret edilebilir.

‘Yazarının Sesinden’ Devam Ediyor 

Yazarların kitaplarından bölümler okuduğu ‘Yazarının Sesinden’, yeni isimler ve eserleriyle devam ediyor.  1 Mart’ta Sunay Akın’ın ‘Makiler’ kitabıyla başlayan seri; 15 Mart’ta Artun Ünsal; ‘İktidarların Sofrası’, 22 Mart’ta Sinan Canan; ‘İnsanın Fabrika Ayarları 3. Kitap / Sınırları Aşmak’ ve 29 Mart’ta ise Selçuk Altun, ‘Ayrılık Çeşmesi Sokağı’ adlı eserleriyle izleyicilerin karşısına çıkacak. Bölümler, ilk gösterimden itibaren İş Sanat’ın YouTube kanalından ve internet sitesinden sezon sonuna kadar izlenebilecek.  

Zero. Geleceğe Geri Sayım Sergisi Çevrimiçinde

Geleceğin yeniden yazıldığı bugünlerde, Sabancı Üniversitesi Sakıp Sabancı Müzesi (SSM), Zero. Geleceğe Geri Sayım sergisini çevrimiçine taşıdı. 2 Eylül 2015-10 Ocak 2016 tarihlerinde Akbank Sanat iş birliğiyle gerçekleştirilen sergi büyük heyecan yaratmıştı. II. Dünya Savaşı sonrasının atmosferinde doğan, adını bir roketin kalkmasından önceki geri sayımdan alan ve 20’nci yüzyıl ortasının en önemli avangart akımları arasındaki ZERO’yu konu alan serginin kapsamlı içeriği tematik bir çerçeveyle çevrimiçinde sanatseverlerle buluşuyor. digitalSSM kaynaklarıyla hazırlanan çevrimiçi versiyonda ZERO’nun sanatsal üretimi ateş, renk, titreşim, ışık-gölge-gökyüzü temaları doğrultusunda sunuluyor. Çevrimiçi

Zero. Geleceğe Geri Sayım sergisinde Heinz Mack, Otto Piene, Günther Uecker’in eserleri ile akımın öncülüğünü üstlenmiş önemli sanatçılar Yves Klein, Piero Manzoni ve Lucio Fontana’nın farklı tekniklerde ürettiği eserler bir araya getiriliyor. ZERO. Geleceğe Geri Sayım sergisinin çevrimiçi versiyonuna Sakıp Sabancı Müzesi’nin web sitesinde erişilebiliyor.

Soyut Dışavurum Akımının Başarılı Genç Kuşak Temsilcisi: Özge Gürkan

Türkiye’de soyut dışavurum alanındaki resimleri ile genç kuşağın dikkat çeken ismi Özge Gürkan, çalışmalarını yurt dışına taşıyor. Türkiye’de katıldığı sergilerde beğeni kazanan sanatçının eserleri dünyanın önde gelen sanat etkinliklerinde sergileniyor. Yurt dışında Hub Design New York tarafından temsil edilen Gürkan’ın ‘Subliminal’ isimli eseri mart ayındaCanvas London International Art Fair’de sanatseverlerin beğenisine sunuluyor. Özge Gürkan London Art Fair’de sergilenecek eserinde, bastırılan duygulara ve bilinçaltımızda saklı kalan arzulara vurgu yapıyor. Şubat ayında Contemporary Venice International Art Fair’e katılan ve ‘Rebel’ isimli eseriyle sanat tutkunlarının beğenisini kazanan sanatçı, London Art Fair’de sergilenecek ‘Subliminal’ adlı çalışmasında kullandığı özgün tekniği ile ön plana çıkıyor.   Türkiye’de resimleri İstanbul 360, Love Festival’de ve Four Seasons Hotel Bosphorus’ta sergilenmekte olan sanatçı, mart ayında Atölye Cer’de nisan ayında ise Contemporary Istanbul’da ‘Broken’ isimli eseri ile yer almaya hazırlanıyor.

OArt, İlk Onlıne Sergisi ‘Şimdi 2021’i Sanatseverlerle Buluşturuyor

ODEABANK’ın sanat platformu O’Art, Covid-19 salgını nedeniyle fiziksel olarak bir araya gelmenin kısıtlandığı bu günlerde yeni yılın ilk sergisi ‘ŞİMDİ 2021’i dijital ortamda sanatseverler ile buluşturuyor. 15 sanatçının 30 çalışmasının sunulduğu ‘ŞİMDİ 2021’ sergisi, O’Art’ın gerçekleştirdiği mekân ile sanal ortam arasında yapılandırılan ilk dijital sergi olma özelliğini taşıyor. Salgınla edinilen yeni alışkanlıkların en başında gelen dijitalleşme özünde uzakta olmaya bir övgü değil; 2 boyutlu bir ekrandan boşluğa, 3 boyutlu mekana gerçekçi bir giriş kapısı açıyor. Sanatseverler ‘ŞİMDİ 2021’ sergisinde, bugün küresel salgının sebep olduğu sürreal akışın yarattığı ‘yeni gerçeklik’ kavramının, sanatçının hissi ve düşünsel kavrayışını nasıl etkilediğini görebilecek. Serginin küratörlüğünü üstlenen Begüm Güney Alkoçlar; “Zamana tanıklık eden sanatçının kurduğu her tür ilişki, daima ‘şimdi’ ile ilişkilendiriliyor. Sanatçı, sanatın düşünsellik üzerine yapılandığı günden bugüne, kendini anlatmanın farklı biçimlerini aramaktadır” diyor. Berkay Tuncay, Eda Aslan, Eda Gecikmez, Egemen Tuncer, Erman Gürcüm, Levent Kazgan, Mehmet Dere, Nejat Çınar, Özge Topçu, Sibel Horada, Sinan Borovalı, Soyhan Baltacı, T. Talha Okan, Taylan Sinan Yılmaz ve Zeynep Sümerval’ın eserlerinden oluşan sergi, değişen koşullar, yeni koşullara uyum sağlama ve yaratıcılık üzerine bir ilişkiyi irdeliyor. ‘Şimdi 2021’ sergisi Odeabank web sayfasında yer alan http://odea.biz/Simdi2021  linki üzerinden 7/24 izlenebilecek. 

‘Distopya Ses Sanatı İstanbul 2021’ Sergisi Akbank Sanat’ta

Kurulduğu günden itibaren çağdaş sanat dinamiğini hareketlendiren, bu alanındaki çalışmaları teşvik eden ve sanatçılara destek olan Akbank Sanat, 9 Mart -15 Haziran 2021 tarihleri arasında ‘Distopya Ses Sanatı’ sergisine ev sahipliği yapıyor. Küratörlüğünü Selçuk Artut ve Jeremy Woodruff’unüstlendiği sergide sanatçı Alper Maral, Alp Tuğan, Antye Greie, Başar Ünder, Brandon LaBelle, Chelsea Leventhal, FM Einheit & Siegfried Zielinski, Georg Werner, Hans Peter Kuhn, Laura Mello, Metacreation Lab, Phil Edelstein, RAW, Seth Cluett ve Zafer Aracagök’ün eserleri yer alıyor. Küratör Selçuk Artut ve Jeremy Woodruff, sergi hakkında şu yorumda bulunuyor: “Bugün derin bir sessizliğe gömülmüş olan dünyamızda mevcut salgının gölgesi altında distopyanın neye benzediğini hep birlikte tecrübe ediyoruz. Hakikaten bir distopyanın içinde miyiz şu an? Sonuçta mevcut salgında da tecrübe etmek zorunda kaldığımız üzere yaşlı, güçsüz ve hasta kimselerin hayatları, onları kurtarmak için gereken zorlu önlemleri alacak kadar değerli görülmediğinde gerçek anlamda bir distopyayı yaşamış olmayacak mıydık? Diyelim ki şu an gerçekten bir distopyada yaşıyoruz, peki ondan kazandığımız bir şeyler olabilir mi? Distopya Ses Sanatı İstanbul 2021’de sizi distopyalarla eğlenme cesaretini göstermeye davet ederek homeopatik biçimde distopyalara meydan okuyoruz.”


Mart Ayının Başucu Kitapları

Blokzinciri Ve Yeni Güven Mimarisi

Kevin Werbach
Koç Üniversitesi Yayınları

Her şey 3 Ocak 2009’da Bitcoin’in hayatımıza girmesiyle başladı: Milyarlarca dolar değerindeki yatırımlar, kurulan binlerce şirket, yaratılan büyük servetler, ortaya çıkan yeni sektörlerin yanı sıra pek çok hırsızlık, tartışma, dolandırıcılık. Pennsylvania Üniversitesi bünyesinde faaliyet gösteren Wharton School’da hukuk çalışmaları ve iş etiği alanında uzmanlaşan Prof. Kevin Werbach; ‘Blokzinciri ve Yeni Güven Mimarisi’ kitabında tıpkı internet gibi etkileri dünyanın her köşesine ulaşabilecek potansiyele sahip, ezber bozan bir teknoloji olan blokzincirine, onu bütün problemlerin çözümüymüş gibi algılayanların aksine, soğukkanlı  bir stilde yaklaşıyor. Böylelikle, okuyuculara blokzinciri ve sunduğu yeni güven mimarisi hakkında ayakları yere sağlam basan veriler sunuyor.

Para Devrimi

Lana Swartz
The Kitap

Akademisyen Lana Swartz, makroekonominin en önemli göstergesi olan paranın gelişen teknolojilerle birlikte değişen kimliğini ele aldığı ‘Para Devrimi’ kitabında, paranın sadece bir ödeme aracı değil, aynı zamanda yeni iletişim mecrası olduğunu vurguluyor. Gelişen teknolojilerin etkisiyle hayatımızda yer edinen yeni finansal teknolojilerin, geleneksel teknolojilerin yerini almasıyla hayatımızda yaşanan değişimlere de projeksiyon tutuyor. Dünden bugüne uzanan para devrimini tarihi açıdan ele alan Swartz, bugünün teknolojilerinde start-up’lardan, kripto paralara kadar uzanan görünmez teknolojilerin yarattığı değişimi gözler önüne seriyor.

Benzer İçerikler

Comments are closed.