Haftada 1 çikolata, kalp hastalığı riskini azaltıyor

28 Ocak 2021 • Çikolata ve Sağlıklı Yaşam, GenelHaftada 1 çikolata, kalp hastalığı riskini azaltıyor için yorumlar kapalı1557

Avrupa Önleyici Kardiyoloji Dergisi’nde Temmuz 2020’de yayınlanan ve pandemi dönemi alışkanlarına ışık tutan güncel bir çalışma, çikolatanın kalp sağlığı için iyi olabileceği argümanını destekliyor. Dergide paylaşılan habere göre, Houston’daki Baylor Tıp Koleji’nden araştırmacılar, çikolata tüketimini bildiren 336 binden fazla katılımcının verilerini içeren ve son 50 yılda çikolata yemek ve koroner arter hastalığı arasındaki bağlantıları açıklayan çalışmaları inceleyerek yeni bir analize imza attı. 

Çalışmada haftada 1 veya daha fazla porsiyon çikolata yiyen kişilerin, haftada 1’den daha az çikolata yiyen veya hiç tüketmeyenlere göre kalp hastalığı olma ihtimalinin yüzde 10’a kadar daha düşük olduğu ortaya çıktı. 

Analizin bulguları; kakao tüketmenin kalp krizi ve felç riskini azalttığını ve kardiyovasküler hastalık nedeniyle ölüm riskini düşürdüğünü bulan önceki araştırmalara dayanıyor. Bilim adamları, çikolatada ve kırmızı şarapta bulunan flavonoidlerin kan basıncını düşürerek, vasküler işlevi iyileştirdiğine bir diğer deyişle kanınızın vücudunuza oksijen ve besinleri etkili bir şekilde ilettiğine ve atık maddeleri uzaklaştırdığına inanıyor. 

‘Dengeli bir diyetin parçası olmalı’

Çikolatanın kalbin kan damarlarını sağlıklı tutmaya yardımcı olduğunu belirten Houston Baylor Tıp Koleji’nden Dr. Chayakrit Krittanawong, “Çikolata, iltihaplanmayı azaltabilen ve iyi kolesterolü artırabilen flavonoidler, metilksantinler, polifenoller ve stearik asit gibi kalp için sağlıklı besinler içerir” diyor.

Amerikan Kalp Derneği gönüllüsü ve Tufts Üniversitesi’nde beslenme bilimi ve politikası profesörü olan Dr. Alice Lichtenstein ise bitter çikolatanın sağlık açısından çok yararlı olduğunu belirtmekle birlikte, dengeli bir diyetin parçası olması gerektiğini, yeterli uyku ve egzersiz gibi sağlıklı yaşam uygulamalarının yanı sıra ölçülü olarak tüketilmesi gerektiğini vurguluyor. 

Ritim bozukluğunu da önlediği saptandı 

Çikolatanın belirli ölçülerde tüketildiğinde kalbe nasıl yarar sağladığını gösteren araştırmalar bununla sınırlı değil. Harvard Üniversitesi ve Danimarka’daki araştırma ekipleri, çikolatanın, bir kişinin kalp yetmezliği, felç, bunama ve hatta ölüm riskini artırabilen ve kalp ritim bozukluğu olarak bilinen Atriyal Fibrilasyonu (AF) önlemeye yardımcı olabileceğine dair kanıtlar buldu. 13 yıldan fazla bir süreyi kapsayan ve 55 binden fazla kişinin katıldığı araştırma, haftada 2 ila 6 porsiyon çikolata tüketenlerin, haftada 1’den az çikolata yiyenlere kıyasla yüzde 20 daha düşük Atriyal Fibrilasyon (AF) riskine sahip olduğunu buldu. AF ise genelde yaşlılarda görülmesine rağmen, herhangi bir kalp hastalığı olmayan gençlerde de ortaya çıkabilmesi açısından riskli bir rahatsızlık.

Bununla birlikte araştırmaya göre haftada 6 porsiyondan fazla çikolata yenilmesi halinde bahsedilen pozitif etkinin kaybedileceği de ifade ediliyor. Tam da bu noktada Amerikan Kalp Vakfı’nın belirttiği veriler tüketilmesi gereken miktarlarla ilgili de fikir veriyor. Vakfın verilerine göre, yüzde 70 ila yüzde 85 kakao içeren standart bir bitter çikolata barı yaklaşık 600 kalori ve 24 gram şeker içeriyor. Sütlü çikolatadaki şeker miktarı ise bunun iki katı seviyesinde. Beslenme uzmanları, kalorileri dengelerken sağlık yararlarını en üst düzeye çıkarmak için genellikle porsiyon başına 1 ons yani 28 gr bitter çikolata tüketilmesini öneriyor.

Pin It

Benzer İçerikler

Comments are closed.