Ruhunuzu Yenileyecek 7 Altın Öneri

17 Eylül 2021 • Çikolata ve Sağlıklı Yaşam, GenelRuhunuzu Yenileyecek 7 Altın Öneri için yorumlar kapalı679

Covid-19 pandemisinde yaklaşık 1.5 yılı geride bıraktık. Ama önümüzde halen zorlu bir süreç bulunuyor. Bu kritik süreçte yüzyılın salgın hastalığından korunmak için aşı olmanın yanı sıra maske, sosyal mesafe ve hijyene dikkat etmek büyük önem taşıyor. Peki ya yoğun kaygıyla yıpranan ruh sağlığımızı nasıl koruyup iyileştirebiliriz? 

Acıbadem Bağdat Caddesi Tıp Merkezi’nden Uzman Klinik Psikolog Şehnaz Tuna, çok daha enerjik bir ruh haline sahip olmayı arzu edenlere 7 önemli tavsiyede bulunuyor. Halen devam eden pandemi sürecinde, iyi ve olumlu olan her tür aktiviteyi, gerekli kurallara uyarak olabildiğince hayatımıza entegre etmeye çalışmalıyız. Bilimsel çalışmalarla kanıtlanmış ruh ve beden sağlığı ilişkisi, kaygı dozunun hızla yükseldiği toplumumuzda ihmal edilmemesi gereken en önemli konulardan biri… Bu konuda Şehnaz Tuna’nın önerilerine kulak vermekte fayda var.

1-Yavaş Yavaş Sosyalleşin

Sosyalleşme sürecinde bir anda normale dönmenin, faydadan çok zararı olabilir. Açılımı yavaş yavaş yapmak, yeni döneme adaptasyonun daha sağlıklı gelişmesini sağlıyor. Örneğin; deniz aşırı bir ülkede uzun süreli bir tatil planlamak yerine özlediğiniz akrabalarınızla, sınırlı sayıda katılımla ve korunma kurallarına dikkat ederek geçireceğiniz bir hafta sonu buluşması organize edebilirsiniz. Her gün farklı bir program yapma fikrinden de uzaklaşılmalı. Sosyalleşme süreçleri arasında minik molalar verilmesi, uzun bir aradan sonra gerçekleşen sosyalleşmelerin yaratacağı ruhsal karmaşayı minimuma indirebilir. 

2-Yeşile Daha Çok Vakit Ayırın

Karantina sürecinde yeşile ve doğaya hasret kaldık. Normalleşme kuralları çerçevesinde park ya da sahillerde piknik yapabilir, bahçenize hamak kurabilirsiniz. Balkonunuzda hatta evinizin salonunda bitki yetiştirmek, organik tarımla ilgilenmek ve yeşile daha çok odaklanmak, ruh halinizde çok daha pozitif bir etki yaratabilir.

3-Zihninizi Rahatlatın

Duygu ve düşüncelerimizin ayrılmaz bir ikili olduğu gerçeğinin bilimsel çalışmalarla kanıtlanmış olduğunu düşünürsek, zihnimizin de en az ruhumuz kadar ilgi ve bakıma ihtiyacı olduğunu göz ardı edemeyiz. Bu konuda önemli bir avantaja sahibiz. Çünkü zihnimiz, bakımı konusunda pek müşkülpesent değil… Yarım saatlik bir meditasyon, eğlenceli bir komedi dizisi, kitapçıların ‘iyi satanlar’ rafından seçilecek bir kitap ya da rengarenk bir mandala boyamak, zihni şımartmanın en keyifli yolları arasında yer alıyor. Aslına bakarsanız, insan zihnine iyi gelecek şeyler biraz da kişiye bağlı… Durum böyle olunca zihnimizi dağıtacak sınırsız alternatife sahip olduğumuzu söyleyebiliriz.

4-Mutfakta Daha Çok Zaman Geçirin

Yaşam döngüsünü sağlayan olguların ‘olmazsa olmaz’larından biri de şüphesiz sağlıklı beslenme… Yeni bir yemek yapmayı denemek ve sonrasında sevdiklerinizle bu yemeği tatmak kadar keyifli ne olabilir ki?

5-Özgür Olduğunuzu Hissedin

Milyonlarca can kaybına yol açan Koronavirüs pandemisini yıllar sonra, ‘evde kal’ sürecine bağlı karantinalarla anımsayacağız. Kısmi de olsa yaşamaya başladığımız normalleşme sürecinde suyla buluşmak, uyku tulumuyla gökyüzünde yıldızları seyretmek, en az bir gün güneşin doğuşuna şahit olmak gibi ölçülü ve kontrollü özgürleşme hareketleriyle nefes alabilmeyi de unutmamalıyız.

6-Çalışmaya Ara Vermeyin

Ruh sağlığımızı sağlam tutmanın birincil koşulu, rutini takip etmek… İş ve eğitim hayatının, gündelik yaşam rutinimizin önemli çarklarından olduğunu düşünürsek normalleşme kapsamında çalışmaya devam etmek, süreç boyunca yaşayabileceğimiz ruhsal karmaşada en etkin koruma kalkanımız olacak. Bu nedenle her şartta çalışmaya devam edilmeli.

7-Spor Aktivitelerini Artırın

İlişkileri bilimsel çalışmalarla kanıtlanmış bir diğer ikili ise ruh ve beden sağlığı… Ruha iyi gelen her şey, bedeni besleyeceği gibi beden sağlığı için gerçekleştirilen her tür fiziksel aktivite de ruh sağlığımızı koruyup geliştiriyor. Üstelik bunu gerçekleştirmek hiç de külfetli sayılmaz. Pandemi süreciyle beraber cebimizde taşıdığımız telefonlar aracılığıyla bile ulaşabileceğimiz sayısız online egzersiz uygulamasıyla günün her saati bedenimizi çalıştırmak mümkün. Yer ve zaman hiç önemli değil. İster sabah güneşin doğuşuyla, isterseniz gece yatmadan önce spor yapabilirsiniz… Hareket etmeye başlamamak için hiçbir sebebiniz yok, yeter ki isteyin.

Benzer İçerikler

Comments are closed.