Zaman Yönetimi İçin 5 Altın Kural

17 Ağustos 2022 • GenelZaman Yönetimi İçin 5 Altın Kural için yorumlar kapalı409

Bazen 24 saatinin bütün işlerinizi halletmek için yeterli gelmediği günler yaşıyor musunuz? Eğer sizde keşke gün daha uzun olsa diyenlerdenseniz zaman yönetimi konusunda eksiğiniz var demektir. Fakat şunu unutmamak gerekir. Günümüzde başarılı olan ve gıptayla bakılan kişiler de başarılarını 24 saatten oluşan günlerde elde etmiştir. O zaman bir gün en verimli şekilde nasıl geçirilir? Zaman yönetimi nasıl yapılır? Gelin birlikte bakalım!

1- Hedeflerinizi Bilin

Kaç tane hedefiniz var? Eğer hiç yoksa hemen bugün en az bir hedef oluşturun. Hedefler, etkin zaman yönetimi için çok önemlidir. Belki de çok fazla hedefiniz var. Eğer öyleyse onları düzenleyin. Hayatınızın her alanı için bir hedefe ihtiyacınız var: Örneğin işiniz için bir hedef, sağlığınız için bir başkası ve mali durumunuzu yönetmek için bir başkası.

Herhangi bir gün hedeflerinizden biri her zaman en fazla değere ve en yüksek önceliğe sahip olacaktır. Birçok insan için bu bir iş hedefidir. Fakat eğer fazla kiloluysanız veya sağlık problemleriniz varsa sağlığınız sizin en yüksek değere sahip hedefiniz ve ilk önceliğiniz haline gelir.

2- En Yüksek Önceliğinizi Aklınızdan Çıkarmayın

Bazen farkında olmasak da öncelikler hayatımızın her alanında bizimle. Fakat önceliklerimizi belirlemek zaman yönetimi için oldukça önemli. Sabah evden çıkmadan önce çalışma gününüzü önceliklendirin. Yapılacaklar listeniz sonsuz olabilir. Gün için en önemli beş işinizi seçin, onlara öncelik verin ve öncelik sırasına göre üzerlerinde çalışın.

Ne üzerinde çalışacağınızdan emin değilseniz kendinize şu andaki en yüksek önceliğinizin ne olduğunu sorun. En yüksek önceliğinizin “uyumak” olması nadir görülen bir durumdur. Önceliklerinizi belirlemek için şu adımları izleyebilirsiniz;

  • Bir iş ajandası edinin.
  • Her gün o gün yapacağınız işleri not edin. Fakat bu noktada sizin için en önemsiz gibi görünen işlerinizi bile yazın.
  • Gün içinde tamamladığınız işlerin yanına bir tik atın.
  • Bir haftanın sonunda hangi işleri ertelemişsiniz, hangilerini olması gerekenden öne alıp tamamlamışsınız çok rahat bir şekilde görebilirsiniz. Bu sayede diğer hafta öncelik vermeniz gereken işlerinizi daha rahat bir şekilde görebilirsiniz.

3- Hiçbir Şey Mükemmel Değildir

Hiçbir şey mükemmel değildir. Sadece yapın! O anda yapabildiğinizin en iyisi yeterlidir. Elinizden gelenin “en iyisini” yapmak istersiniz fakat mükemmeliyetçilik zamanınızı harcar. Hiçbir şey mükemmel değildir. Eğer mükemmeliyetçiliğe yatkınsanız bunun farkında olun ve işleri oluruna bırakmak için kendinizi zorlayın.

Unutmayın bazen o iş üzerinde 2-3 defa tekrar yapmak mükemmeli sizlere getirir.

4- Her Günü Planlayın

Öncelikli bir iş listeniz olduğunda ve bir proje üzerinde çalışmaya başlamadan önce onu planladığınızda her gün birçok dakika kazanacaksınız.

Akşam veya sabah işe başlamadan önce her gün projelerinizi ve işlerinizi planlamak için zaman ayırın. Planlama zamanınızı işlerinizi yürüttüğünüz zamandan ayırdığınızda daha hızlı şekilde daha fazla şey yaparsınız.

5- Bir Bitirme Zamanı Belirleyin

Bitirme zamanları çok önemlidir eğer bunları başka biri belirliyorsa gerçek bitirme zamanından daha önce olacak şekilde kendi bitirme zamanınızı belirlemeyi deneyin. Eğer bitirme zamanlarının genel ilkeler olarak görüldüğü bir ofisteyseniz bu kolay olmayacaktır fakat yine de zaman yönetiminizi geliştirecektir.

Zaman yönetimini bir alışkanlık haline getirdiğinizde inanın hayatınız daha az yorucu ve daha kolay olacak. Ne kadar üretken hale geldiğinizi görünce hayret edeceksiniz.

Zaman Yönetimi İçin En Verimli Ajanda Tutma Yöntemleri Nelerdir?

Ne demişler söz uçar yazı kalır! Gelişen teknoloji ile birlikte her ne kadar cep telefonlarımızdan not tutabilsek de eski usul ajandaya not tutmak daha verimli ve sağlıklı bir tercih olur. Cep telefonlarınızdan herhangi bir durumda veri silinmesi riskiyle karşı karşıya gelebilirsiniz. Zamanınızı en iyi şekilde yönetebilmek için sizlere birkaç tüyo vereceğiz!

Önemli Bilgiler Detaylarda Saklıdır

Bazen uzun uzun notlar almak sıkıcı olabilir. Bu da sizi ajanda tutmaktan alıkoyan nedenler arasındadır. Fakat alacağınız notların kısa ancak önemli detayları içermesi hem sizi sıkmaz hem de uzun vadeli ajanda tutma konusunda size motivasyon olur.

Tarih Belirtmek Hayat Kurtarır

Yapacağınız işleri not ederken yanlarına tarih bilgilerini eklemek çok önemlidir. O işi ne zaman aldığınız, ne zaman teslim edeceğiniz gibi bilgileri biliyor olmak hem önceliklerinizi belirlemek için hem de işlerinizi aksatmamak için önemlidir.

Kendi Dilinizi Oluşturun

Ajandanız da kendi dilinizi oluşturabilirsiniz. Sizin anlayabileceğiniz kısaltmalar ve semboller ile not tutarak daha hızlı notlar alabilirsiniz. Bu sizin hem zamandan tasarruf etmenizi sağlar hem de çok eğlenceli olabilir.

Kendi Düzeninizi Oluşturun

Kimse sizden çok düzenli, kategorilere ayrılmış tabiri caizse çiçek gibi bir ajanda beklemiyor. Ajandanızın kendinize ait bir düzeni olsun. Sizin için en kolay en düzenli seçenek neyse o şekilde not tutun. Unutmayın ki o ajanda sizin özel alanınız. İçinizden geldiği gibi not tutabilirsiniz.

 

Benzer İçerikler

Comments are closed.