Dünyada ve Türkiye’de Çikolata Pazarı

3 Ağustos 2017 • Çikolata KütüphanesiComments (0)1713

Çikolata pazarlarının büyüme oranları ile ilgili Euromonitor International araştırma şirketi tarafından yapılan tahminler son yıllarda yaşanan değişimleri ve bu doğrultuda değişen beklentileri ortaya koyuyor.  Çikolata pazarları konusunda market verilerini değerlendiren ve yeni öngörülerde bulunan şirket özellikle dünyada ekonomisi en hızlı büyüyen BRIC (Brasil, Russia, India, China, South Africa) ülkelerine dikkatleri çekiyor. Verilerin Çin’de geçen yıl çikolatalı ürün satışlarının %3 oranında düşüş sergilediğini gösterdiğini kaydeden Euromonitor, gelecek sene de satışlarda %1 oranında düşüş yaşanacağını öngörüyor.

Çikolata sektörünün küresel büyüklüğü 75 milyar doları aşarken, çikolata üreticilerinin büyümeyi korumak için yönelebilecekleri ülkelere de işaret eden araştırma şirketi Hindistan, Japonya, Türkiye ve bazı Orta Doğu ülkelerinin çikolata satışlarında ümit vadettiğini belirtiyor.

237 bin ton çikolata üretimi gerçekleştirilen ve pazar büyüklüğü 2016 rakamlarıyla 5.3 milyar TL’ye ulaşan Türkiye’de 2021 yılına kadar çikolata satış hacminde önemli ölçüde bir büyüme bekleniyor. Euromonitor tahminleri gelecek beş yılda Türkiye pazarında çikolata ve çikolatalı ürünlerde 794 milyon dolarlık ekstra bir satış gerçekleşeceği ve yıllık %9,5 oranında büyüme yaşanacağı yönünde. Fakat yine de dünyanın en çok çikolata tüketen ülkesi İsviçre’ye ulaşmak için kat edilecek oldukça fazla bir yol bulunuyor.

İsviçre’de kişi başına 8,7 kg çikolata tüketilirken, Türkiye’de geçen sene yıllık kişi başı çikolata tüketimi 2,5 kilogram seviyelerindeyken bu sene 600 gr artarak 3,1 kg’ya ulaştı. Çikolata tüketiminde kişi başına en fazla harcamayı tüketime paralel olarak İsviçre yapıyor. İsviçre’de çikolata tüketimi için kişi başına harcanan yıllık tutar 255 dolar.

İkramlık çikolataların ise yüzde 50’si Ramazan Bayramı döneminde tüketiliyor.

İkram kültürü üzerine kurulu Türk misafirperverliği ise bayramlarda çikolata tüketiminin artmasına neden oluyor. Ülke genelinde özellikle fındık, fıstık, çeşnili ve krema dolgulu çikolata seçenekleri tercih edilirken, bölgeler özelinde incelersek, dökme çikolata en çok İç Anadolu Bölgesi’nde, paketli ikramlık çikolata ise Marmara’da tercih ediliyor.

Sağlıklı yaşam trendi, çikolata tüketimini artırıyor.

Sağlık için iyi olduğuna inanılan kakao, bitter çikolatanın büyümesini olumlu şekilde etkiliyor. Sağlıklı yaşamı benimseyip daha çok dikkat eden kişiler ise şekersiz çikolata ve daha yüksek kakao içerikli çikolata markalarını daha fazla tercih ediyorlar. Artan tüketicilerin harcanabilir gelirleri ve kaliteli çikolata bilincinin artmasının, çikolata satışlarına iyi performans olarak yansıması ve büyümeyi artırması bekleniyor.

Tuba Tatlıcı

Kurumsal İletişim Yöneticisi

Pin It

Benzer İçerikler

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir